Deși nu mai lucrează în județ de mai bine de doi ani la Autostrada Transilvania, compania a uitat să-și plătească partenerii români. Astfel, mai multe societăți aflate în pragul falimentului îi acuză pe administratorii companiei din Statele Unite că au lăsat în urmă datorii foarte mari. Una dintre firmele păgubite a asigurat transportul muncitorilor spre și de la șantierul autostrăzii. Societatea a început colaborarea cu Bechtel în urmă cu 9 ani, odată cu debutul lucrărilor, dar, din 2008, americanii au început să acumuleze restanțe la plata facturilor.
ZOLTAN EGYED, director de firmă: "La început au fost câteva explicaþii, cã nu au primit bani de la Guvern, motive care au fost foarte ușor demontate cu o simplă sesizare la CNADNR, care ne-a confirmat cã sunt toate plãțile la zi. Dupã care n-au mai fost alte explicații."
În numai 6 luni, datoriile Bechtel către firma clujeană au depășit 1,7 milioane de lei. Reprezentanții companiei s-au adresat Tribunalului Comercial Cluj, dar în cei 4 ani scurși de atunci, au avut parte doar de amânãri.
ZOLTAN EGYED, director de firmă: "Între timp, toți subcontractorii noștri au fost toți plãtiți de cãtre noi, pentru cã aceeași instanțã care cautã dreptatea a gãsit mult mai repede pentru alții. Toate firmele care erau creditori la noi au fost achitați tot prin procese câștigate la aceeași instanțã."
În aceeași situație se află și alte societăți. Numai în ultimii ani, pe rolul Tribunalului Cluj s-au adunat peste 10 dosare în care Bechtel a fost chemată în judecată.
ADRIAN COROIAN, președintele Ligii Întreprinzătorului Român: "Nu mi se pare normal ca cei care plãtesc și contribuie la bugetul național sã fie și pãgubiți în contractele cu companiile multinaționale."
Ajunși la capătul răbdării, oamenii de afaceri au hotărât să trimită un memoriu la Cabinetul Ponta, în speranța că-și vor recupera banii. Până în prezent, reprezentanții Bechtel nu au putut fi contactați pentru a răspunde acuzațiilor. Proiectul Autostrăzii Transilvania a fost aprobat în 2003, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro. Autostrada de la Brașov la Borș ar fi trebuit să fie gata anul trecut. Până acum, au fost finalizați, însă, doar 55 de kilometri, toți pe teritoriul județului Cluj, între Câmpia Turzii și Gilău. Datoria statului român către firma americanã se ridică, în acest moment, la 50 de milioane de euro. Potrivit proiectului, autostrada ar urma să aibă o lungime de peste 400 de kilometri și patru benzi de circulație.
Ordonanța de urgență care prevede ca executările silite pentru restanțele fiscale să fie amânate până pe 25 decembrie urmează să fie publicată, posibil marți, în Monitorul Oficial. Asta, după ce, în ultima ședință...
Românii își vor putea achita datoriile la ANAF până în primăvara anului viitor! Ministrul de Finanțe, Eugen Teodorovici, a anunțat că până la finalul lunii octombrie va fi centralizată situația contribuabililor care au datorii la Agenția Națională...
Guvernul va adopta în acest an măsura privind amnistia fiscală dacă aceasta va ajuta economia și dacă nu vor exista obiecții din partea Comisiei Europene. Asta în condițiile în care statul poate recupera doar 17 miliarde de lei din totalul de 100 de miliarde de lei, cât este datoria totală a companiilor și persoanelor fizice către stat, a anunțat, marți seara, ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici.
Și-a pus capăt zilelor, după ce a pierdut mulți bani la jocurile de noroc! Un tânăr de 24 de ani din județul Argeș a intrat în viteză cu mașina în parapetul de pe marginea drumului. Impactul a fost atât de violent, încât piesele mașinii s-au împrăștiat pe o rază de 100 de metri. Tragedia a avut loc pe drumul care leagă uzina Dacia din Mioveni de șoseaua Pitești - Brașov.
Măsurile incluse în planul de reorganizare a RADET, supuse votului, miercuri, în Consiliul General al Municipiului București. Setul de măsuri cuprinde, printre altele, transformarea regiei în societate pe acțiuni, fuziunea...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019