Peste 16 ore de audieri, oboseală cât încape, pledoarii ale avocaților la Inalta Curte de Casație și Justiție. Aceasta a fost tabloul analizei dosarului corupției din Portul Constanța. Toți cei 28 de reținuți în acest caz, acuzați de trafic de influență, luare și dare de mită și constituire de grup infracțional, au primit mandate de arestare preventivă pentru 29 de zile. Decizia Instanței Supreme, care vine după ce acuzatii fuseseră reținuți 24 de ore, a fost atacată cu recurs.
MIHAI VALERIU, avocat "Ar fi trebuit în ,opinia mea, sã facã o selectie. Nu toti au aceeasi participatie. -La recurs? -Sunt sceptic. -Adicã? -Nu cred cã vom avea sanse la recurs. E exagerat sã credem că 30 de insi au reusit sã subjuge România. Sã pãstrãm niste limite."
MARIANA ȘTEFAN, avocat "Era de asteptat aceastã decizie. Statul a cheltuit bani ca sã aducã acest grup. În timp ce un senator e inculpat, altfel eram la Tribunal sau Judecãtorie. Trebuia sã-i punã în libertate, pentru cã faptele nu sunt atât de grave sã nu fie cercetati în stare de libertate. Dosarul. Sunt multe greseli procedurale."
O a 29-a persoană a primit mandat de arestare în lipsă. Printre cei retinuti se numără fostul secretar general în M.A.I., Laurențiu Mironescu, fostul șef al portului constantean, Eugen Bogatu, inspectori, lucrători, comisionari și intermediari vamali, asociați și administratori ai unor firme.
CORNEL POPESCU, avocat "Propunerea de arestare a avut patru sute de pagini cât un roman, un tratat de drept."
ION PANAITESCU, avocat "Cu prilejul audierii unuia dintre martori s-a formulat de cãtre reprezentantul DNA si întrebarea dacã inculpatul în cauzã s-ar fi întâlni într-un anumit context cu Sorin Blejnar."
Unei avocate i s-a fãcut rău, în timp ce-și susținea pledoaria. O ambulanță a fost chemată la Curtea Supremă, iar avocata nu s-a mai putut întoarce în sala de judecată. In acelasi dosar apare si senatorul Mircea Banias, care a primit interdicție de a părăsi țara în următoarele 30 de zile. El nu a fost retinut, pentru că are imunitate parlamentară. Prin intermediul unor firme-fantoma, în țară erau aduse îmbrăcăminte, încălțăminte și jucării din China, dar si motorină. Marfa fără acte, care fie nu era vămuită, fie era trecută la o altă categorie de produse excluse de la taxe, pleca din port către București și Ilfov, apoi era vândută pe piața neagră. În numai doua luni, prejudiciul s-a ridicat la un milion de euro.
Șeful Direcției Economice din cadrul Ministerului Transporturilor, Petre Neacșa, a fost arestat preventiv, pentru luare de mită. Măsura a fost luată în dosarul privind cumpărarea de nave la suprapreț...
Protest, luni dimineață, în Portul Constanța, după ce ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare va fi desființată, iar atribuțiile...
Poliția din România este a doua cea mai coruptă din Uniunea Europeană. Cel puțin așa arată un studiu realizat de organizația nonguvernamentală Transparency International. În general, un român...
Șarpele Glykon pleacă la Madrid! Faimoasa piesă, unică în lume, găzduită de Muzeul de Istorie și Arheologie din Constanța, va fi transportată la Madrid, unde, în perioada...
Elitele avocaturii românești, premiate, joi seară, în cadrul celei de-a patra ediții a galei Romanian Legal Awards! 30 de trofee au fost acordate anul acesta, pentru a răsplăti eforturile, inovația...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019