Date companie
 
 
 
 

Banca a șters mare parte din datoria unei cliente cu probleme

RSS Știri
 
 
Data publicării : 24 Aprilie 2019
Categorie : Social - economic | Cuvinte cheie : maramures, datorie, credit, rate, litigii, centrul, negociere, bancar, solutionare, client, csalb
 

Incredibil, dar adevărat! O maramureșeancă a obținut ștergerea unei datorii de 44.600 de euro în urma negocierii cu banca. Negocierea a fost intermediată de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar și reprezintă cel mai important caz din punct de vedere valoric soluționat până acum.

ROXANA MUSTĂȚEA, conciliator, C.S.A.L.B. ”Banca a acordat o diminuare a soldului 44.600 de euro care reprezintă aproape întreaga sumă pe care consumatoarea a împrumutat-o în 2007. Normal, rămân niște bani de plătit, dar extrem de mici față de ceea ce trebuia plătit ca principal, dobânzi și comisioane. Consumatorul în felul acesta își poate păstra casa.”

Persoana în cauză a împrumutat de la bancă, în 2007, aproximativ 50.000 de euro. Creditul avea dobândă variabilă, astfel că rata lunară a ajuns la 780 euro. În plus, creditul a suportat de-a lungul anilor mai multe restructurări. La toate acestea, s-a adăugat înrăutățirea situației familiei. Leul s-a depreciat în raport cu euro, salariul s-a diminuat, au apărut probleme de sănătate, iar femeia nu a mai reușit să plătească ratele la bancă. Discuțiile dintre bancă și clientă au durat 3 luni.


ROXANA MUSTĂȚEA, conciliator, C.S.A.L.B. ”Acest contract de credit de nevoi personale cu ipotecă a avut de-a lungul timpului multiple acte adiționale. Nu erau străini de acest caz social, dar, acum, au făcut pasul final. Consumatorul este o doamnă cu doi copii, dânsa fiind foarte bolnavă, unul dintre copii fiind bolnav.”

Diferența de credit care a rămas de plată a fost împărțită de bancă în rate cu dobândă fixă. Astfel, clienta va achita lunar circa 1.000 de lei, până la stingerea datoriei, a mai precizat Roxana Mustățea.

COSMINA STOIAN, reporter ”În cazul negocierii dintre bancă și client, ambele părți au de câștigat, deoarece își pot continua relația contractuală și, prin alegerea concilierii, se evită procesul. Cele mai multe cereri vizează reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea soldului sau a costurilor asociate creditelor ipotecare sau de consum, iar toată procedura este gratuită pentru client.”

De la începutul anului și până în 19 aprilie au fost trimise peste 600 de cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, cu 70% mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut. Dintre acestea, 200 s-au transformat în dosare, față de circa 170 în aceeași perioadă a anului trecut. La acestea se adaugă 61 de cereri soluționate amiabil de bănci și clienți, după transmiterea cererii de conciliere prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar



« înapoi la toate știrile

 
 

Adaugă comentariu



 
 

Alte știri pe aceeași temă

 
 
 
 
National TV Stana de Vale cam 1 National FM - Muzica romaneasca Stana de Vale cam 2