Promisiuni, prelungiri, amânări, iar în final lucrări sistate. Vorbim de Centura de Sud a Capitalei, o șosea intens circulată ce deservește traficul greu și de tranzit în zonă.
VOX “ – Cum vi se pare drumul? – Catastrofă! În fiecare zi stăm la aceleași cozi infernale și fenomenale. – Aveți ceva pierderi? – Bineînțeles! Dacă stai să te gândești, combustibil, timp la servici, patronii ne cer randament, noi de unde! Stăm ore! Seara o oră, dimineața o oră, se duc 2 ore din program.”
O șosea modernizată cu 4 benzi ar reprezenta o alternativă viabilă pentru șoferi de a străbate Bucureștiul dintr-un capăt în altul. În plus, în mai 2013 au început, la Măgurele, lucrările de construcție a clădirii care va găzdui cel mai puternic laser din lume. Imobiliul ar urma să fie finalizat în iunie 2015, iar mai apoi ar fi montate echipamentele mari. Specialiștii susțin că proiectul ar duce la o dezvoltare puternică a zonei și ar transforma localitatea Măgurele într-un "cluster tehnologic" unde multe firme străine din domeniu și-ar putea deschide puncte de lucru.
VOX ”– Sub orice critică, pe cuvântul meu! Traficul este ceva de nu se poate. În fiecare zi facem drumul ăsta, și... nu știu! – Cât stați? – Păi, stăm și ore întregi de multe ori, care, vă dați seama că e vorba de servici, de timp pierdut, dar nu știu ce măsuri o să ia. N-ai ce să faci! – Un pasaj suprateran? – Un pasaj, da, ar fi super! Cu un pasaj, exact s-ar elibera tot traficul și ar fi mult mai fluid.”
Inițial, primele fonduri pentru lărgirea Bulevardului Prelungirea Ghencea la două benzi pe sens au fost alocate de Consiliul General al Municipiului București în 2006, respectiv 73 de milioane de lei. Tot în 2006, această sumă a fost majorată la 343 milioane de lei, iar în 2007 la 393 milioane de lei, întrucât era nevoie de 3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard urma să circule și trafic greu cu viteză de până la 100 km/oră. În 2013, primarul general, Sorin Oprescu promitea că lucrările vor începe în 2014 și se vor finaliza până în 2016. Pe 22 august 2013, chiar premierul României Victor Ponta, cu ocazia unei vizite la fața locului, promitea intervenții de urgență pentru realizarea unei pasarele și a unui sens giratoriu suprateran.
VICTOR PONTA, premierul României ”- De când ați zis că faceți pasarela asta? - Așteptăm la domnul primar! - Nu mai așteptați că nu are de unde să facă. Ăsta e locul unde se blochează cel mai mult? - Ăsta e locul! Mă rog, așa, în sensul că s-a rezolvat cu... pansament!”
AMBIANȚĂ ”- Și așa este nevoie de pasaje, peste inelul ăsta! - Pasajul, oricum, trebuie să-l facem orice ar fi! - Este obligatoriu! Putem să facem 20 de benzi! Dacă n-am făcut inelul...”
VOX ”Numai promisiun! Domnul Ponta cred că le face acum, într-o lună de zile, când o să ia președintele țării. ”
NATALIA MANOLESCU, reporter ”A trecut mai bine de un an, de la promisiunile făcute de premierul României, iar în această zonă nu s-a lucrat nimic. În schimb, putem observa coloane de mașini desfășurate pe kilometri întregi, atât pe Șoseaua de Centură, cât și spre, și dinspre, comuna Domnești.”
VOX ”Anul trecut, premierul Victor Ponta a promis că va construi un pasaj suprateran. Nici până acum nu s-a ținut de cuvânt! – Nici nu cred că se va ține de cuvânt în următorii vreo cațiva ani sau mai promite ceva, că vin alegerile și, dup-aia, o ia de la capăt cu toate, cu pensii, cu salarii. Suntem sătui până peste cap de ei! Ce sa zicem, e greu!“
Prelungirea Ghencea, o șosea cu o singură bandă pe sens, fără infrastructură pietonală, deservește câteva zeci de mii de locuitori din Sectoarele 5 și 6 ale Capitalei, dar și din localitățile limitrofe, care aparțin de județul Ilfov. Sătui de tergiversarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii stradale, locuitorii au organizat două proteste unul pe 14 septembrie unde au fost mobilizați peste 2000 de oameni iar altul pe 31 august unde locuitorii au tăiat panglici simbolice, pentru a "inaugura" proiectul rămas doar pe hârtie. În plus, au împărțit colivă pentru a arăta că încrederea lor în autorități a murit. Oamenii au creat și o pagină pe o rețea de socializare prin intermediul căreia discută problemele întâmpinate în zona în care locuiesc, se organizează acțiuni prin care, spun aceștia, vor îmbunătăți condițiile de trai în zona Prelungirea Ghencea.
VOX “- Cum vă afectează? – Ne afectează, dar ce să facem! E aglomerat, întradevăr! Ar putea să facă și ei ceva, dar se poate face ceva aici în țara asta?! Nimica! Suntem nemulțumiți nu numai din punctul ăsta de vedere! Din toate punctele de vedere, așa că... “
Până când proiectul de modernizare al infrastructurii va fi finalizat, cel mai eficient mijloc de transport în această zonă ar putea fi... avionul! Ne-am adresat și autorităților abilitate, pentru a obține explicații privind blocajele de pe Centura Sud, iar la finalul termenului legal pentru solicitările de presă vom reveni cu răspunsul acestora.
Protest, la ușa Guvernului! Membrii organizației de mediu Greenpeace au protestat, miercuri, în Piața Victoriei, față de posibila retragere a dosarului de înscriere în Patrimoniul UNESCO a sitului Roșia Montană.
Protest, luni dimineață, în Portul Constanța, după ce ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare va fi desființată, iar atribuțiile...
Asociația Forța Fermierilor a organizat, astăzi, un mars de protest cu tractoare în jurul Palatului Parlamentului. Protestatarii cer ca agricultura să fie inclusă în lista de priorități strategice de anul acesta.
Protest la Colegiului Național „Emanuil Gojdu” din Oradea! Profesorii și elevii nu sunt de acord cu demiterea lui Florin Nicoară de la șefia unității școlare și vor să fie repus în funcția de director.
Transportul public din zona București-Ilfov va intra, începând cu luna aceasta, într-un proces de reorganizare. Anunțul a fost făcut de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov. Proiectul își propune să optimizeze actuala rețea de transport de la nivelul întregii regiuni.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019