54.000 de călători sunt afectați de anularea a 400 de zboruri Blue Air, în țară și în străinătate, în perioada 6-11 septembrie. Cel puțin așa rezultă din datele transmise de compania aeriană românească și de Ministerul Afacerilor Externe. În prima zi după activarea celulei de criză, circa 3.000 de călători aflați pe aeroporturile din alte țări au cerut ajutorul autorităților române. Guvernul a trimis aeronave Tarom pentru a-i aduce acasă, operațiune pentru care a alocat 5 milioane de lei. Între timp, Blue Air a publicat suma uriașă la care se ridică datoriile companiei. Este vorba despre circa 230.000.000 euro, însemnând jumătate din totalul veniturilor pe care le-ar fi realizat într-un an normal de operare. Reprezentanții Blue Air susțin că ar fi ajuns în această situație, ca urmare a celor mai bine de doi ani de pandemie, în care industria aeronautică a fost lovită la nivel mondial. Dacă, în februarie 2020, compania avea peste 1.500 de angajați, acum, numărul acestora a ajuns la o treime, adică puțin peste 500 de angajați. În ceea ce privește aeronavele, de la 32 în 2019, s-a ajuns la 13, iar în perioada următoare vor rămâne doar cinci. Blue Air era și în procedură de executare silită, după ce Administrația Fondului pentru Mediu a dispus blocarea conturilor companiei din cauza neplății datoriei de 28 de milioane de lei. Administrația Fondului pentru Mediu a suspendat, însă, poprirea, după ce a fost stabilit un grafic pe 12 luni, pentru achitarea creanței.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019