Lucrările de constructie a tronsonului de autostradă Moara Vlãsiei-Ploiesti vor continua. Si asta după ce, cu doar o lună în urmă, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anuntat că va rezilia contractele pentru constructia acestui tronson cu un consortiu format din firme detinute de oamenii de afaceri Dorinel Umbrãrescu, Dan Besciu si Costel Cãșuneanu.
ANCA BOAGIU, ministrul Transporturilor: "Și ceilalți parteneri din acest consortriu au acceptat cã nu vor mai cere niciun ban în plus, vor termina la timp lucrãrile si, cu asta, la sfârsitul anului sã sperãm cã tronsonul este finalizat. (...)Documentatia a sosit, urmând sã fie semnat actul aditional prin care îsi asumã în scris toate aceste prevederi."
Lucrarile, care aveau initial ca termen de finalizare anul 2010, sunt in mare intarziere.
ANCA BOAGIU, ministrul Transporturilor: "Câtã vreme contractele si legile sunt respectate, iar noi nu suntem afectati ca stat, ca administratie, din punct de vedere financiar si al termenelor contractuale suntem cei mai buni parteneri. Câtã vreme încerca sã ne ia de fraieri si sã fenteze statul român, crezând cã este... sat fãrã câini, atunci nu mai putem fi parteneri."
Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 54 la sută.
Administrația Națională de Meteorologie a replicat prompt la adresa acuzațiilor aduse de fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, cu privire la întârzierea cu care au fost transmise atenționările de viscol și ninsori. Cu ocazia predării ștafetei către Alexandru Nazare, Anca Boagiu a luat apărarea conducerii CFR, despre care a spus că a fost luată prin surprindere de fenomenele meteo extreme.
Tronsonul Murfatlar - Agigea de pe Autostrada Soarelui a fost dat integral în folosință, în prezența premierului Emil Boc și a ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. Circulația pe o singură bandă se făcea din luna iulie, însă, acum, se poate circula pe toate cele patru benzi- câte două pentru fiecare sens. Autostrada are ca termen de finalizare luna iunie 2012, iar valoarea lucrărilor se ridică la aproximativ 600 de milioane de lei, fără TVA.
Noul terminal de plecari si sosiri internationale de la Aeroportul International Henri Coanda va deveni functional în martie 2011.
Aceasta este una dintre conditiile pe care România trebuie sa le îndeplineasca pentru a adera la spatiul Schengen, seful de la Palatul Victoria si ministrul transporturilor, Anca Boagiu, au vrut sa se asigure ca lucrarile sunt în grafic.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019