Doar 21% dintre consumatorii români de produse și servicii financiare au avut în 2022 și 2023 probleme în relația cu băncile și IFN-urile. Cel puțin așa reiese dintr-un sondaj CURS la nivel național, realizat în luna iulie, la cererea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar. Conform sondajului, majoritatea consumatorilor români este împovărată de creșterea costului vieții, în special din cauza utilităților și a scumpirii alimentelor. 70% dintre respondenți indică utilitățile ca principala sursă a problemelor financiare, 54% arată spre costul excesiv al alimentelor și medicamentelor, 51% dau vina pe ratele la credite, 40% simt povara costurilor combustibilului și transportului. Doar 15% dintre persoanele chestionate au declarat că nu au probleme financiare. Pentru a face față, mai mult de jumătate aplică soluția reducerii cheltuielilor. În ceea ce privește modul în care oamenii încearcă să gestioneze sau să rezolve problemele financiare generale, nu doar cele cu banca, datele arată că 55% au redus cheltuielile cu alimentele, utilitățile și vacanțele, în timp ce 29% economisesc și își fac un fond de rezervă sau de urgență. Totodată, 26% dintre respondenți spun că și-au luat un job în plus, iar pentru 20%, informarea și auto-educația reprezintă soluții de protejare.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019