Cozi kilometrice record la vămile de la granița cu Ungaria! Coloanele formate marți la frontieră au lungimi record, deși, restricțiile instituite de țara vecină în weekend, privind accesul mașinilor de mare tonaj, au fost ridicate încă de aseară, la ora 23:00.
ROXANA DUMITRICĂ, reporter ”Cu toate că se lucrează peste capacitatea normală, mașinile au așteptat între 8 și 13 ore să treacă frontiera, la Nădlac I, Nădlac II, Borș, Vărșand și Petea. Este pentru prima dată, din 1990 încoace, când se formează cozi de 23 de kilometri înainte de intrarea în Vama Nădlac II, cel mai mare punct de trecere de la granița cu Ungaria, unde coloana de tiruri era, deja, la 7.00 dimineața, de circa 10 kilometri. Practic, autostrada pan-europeană este ocupată între Pecica și Nădlac pe prima bandă și pe cea de urgență, circulându-se pe o singură bandă spre graniță.”
Potrivit Poliției de Frontieră, oficial, timpul de așteptare pentru control este de șapte ore, însă, sunt șoferi care stăteau de 11 ore și nu trecuseră frontiera nici la ora prânzului. În astfel de situații, două dintre benzi sunt folosite dintre cele pentru intrarea în țară, conform înțelegerii cu autoritățile ungare. La fel, la Vărșand, situația s-a înrăutățit pe parcursul zilei. Marți dimineață timpul de așteptare era de 500 de minute, însă la ora prânzului Poliția de Frontiera anunța, prin aplicația online de monitorizare a traficului, că se așteaptă 800 de minute pentru control, adică peste 13 ore, fenomen fără precedent. Coloana de automarfare trece, deja, prin câteva localități pe DN 79A, ajungând la peste 20 de kilometri. Astfel, pe drumul național se circulă în ambele sensuri doar pe o bandă, pentru că cea cu sensul spre graniță este ocupată de tiruri. La Nădlac I, pe DN 7, se așteaptă aproximativ trei ore și jumătate, la Borș, în Bihor, se așteaptă mai mult de cinci ore, iar la Petea, în județul Satu Mare, patru ore. Potrivit unui comunicat al Poliției de Frontieră, în primele zece ore de la ridicarea restricțiilor, prin punctele de trecere de la frontiera de vest a României aflate pe raza judetelor Arad, Bihor și Satu Mare, au fost efectuate formalități de frontieră pentru circa 4.000 de automarfare, dintre care, aproximativ 3.100 pe sensul de ieșire din țară. Timpul alocat pentru controlul unui automarfar, se păstrează în media de 2-5 minute pentru o mașină. În schimb, tranzitarea punctelor de trecere a frontierei de către autoturisme și autocare nu este afectată de aglomerația de pe arterele dedicate camioanelor. În aceste condiții, este posibil ca aglomerația de la frontieră cu Ungaria să mai dureze cel puțin 12 de ore, timp în care alte sute de tiruri vor ajunge la graniță.
Forfotă mare în Vama Borș, în această dimineață! Camionagiii au așteptat ore bune pentru a trece frontiera, timp în care coloana de mașini de mare tonaj s-a întins pe mai bine de 5 kilometri.
Deșeuri din Occident, aduse ilegal în România! Sute de tone de gunoaie sosite din Germania si care ar fi trebuit sa ajungă la o firmă din județul Prahova au fost găsite în 25 de containere, în portul Constanța.
Anchetă în cazul containerelor cu deșeuri nereciclabile provenite din Belgia, descoperite în Portul Constanța, Sud Agigea! Echipele de control de la Poliția de Frontieră, Vamă și Garda de Merdiu...
Ungaria a sărbătorit, ieri, „Ziua Maghiarilor de Pretutindeni” . Cu acest prilej, autoritățile din țara vecină au restricționat timp de trei zile circulația camioanelor cu o capacitate mai mare de 7,5 tone.
Pescador turcesc, prins la braconaj pe Marea Neagră, în zona economică exclusivă a României! Polițiștii de frontieră au depistat ambarcațiunea la o distanță de aproximativ 48 mile marine de localitatea tulceană...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019