Firmele de curierat vor avea obligația de a transmite, către ANAF, datele persoanelor fizice și juridice care au plătit ramburs produsele comandate online. Așa prevede o ordonanță adoptată de către Guvern și publicată în Monitorul Oficial. Informațiile care vor trebui transmise către Fisc sunt numărul de înregistrare și data trimiterii poștale, datele de identificare ale expeditorului, numele și prenumele, în cazul persoanelor fizice, și denumirea, în cazul persoanelor juridice destinatare, adresele de expediție, respectiv de livrare, precum și contravaloarea bunului livrat. Astfel de date vor fi transmise lunar, iar perioada lor de stocare este de cinci ani. Furnizorul de servicii poștale va informa persoanele ale căror date cu caracter personal vor fi prelucrate în vederea transmiterii către organul fiscal central. Destinatarul va completa și o declarație pe proprie răspundere, prin care își va da acordul. Agenția Națională de Administrare Fiscală a transmis, într-un comunicat, că măsura are drept obiectiv atât prevenirea și combaterea evaziunii fiscale din domeniul comerțului online, cât și protejarea intereselor cumpărătorilor. Concret, se urmărește identificarea beneficiarilor reali care eludează plata taxelor și impozitelor prin încasarea, sub formă de rambursuri prin intermediul furnizorilor de servicii poștale, a veniturilor obținute din tranzacții efectuate în mediul online. Reprezentanții ANAF au subliniat faptul că datele colectate respectă normele constituționale privind viața intimă, familială și privată, precum și secretul corespondenței, fără a se referi la conținutul coletului.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019