Autostrazile si drumurile nationale din România sunt lipsite de orice sistem de protectie împotriva zapezii! Si asta desi ministerul Transporturilor a alocat un miliard de euro pentru întretinerea si deszapezirea drumurilor nationale. În țara noastră, există doar un kilometru de parazăpezi la 100 de kilometri de cale de comunicație rutieră.
CRISTIAN ANDREI, director întretinere CNADNR: "Parazăpezi, deci(...)sunt în jur de 160 de kilometri montati pe reteaua de autostrazi."
În teorie, jumatate din drumurile nationale ar trebui protejate cu parazăpezi. Specialistii au si o explicatie pentru lipsa sistemelor de protectie. Cumpararea acestora ar diminua drastic profiturile firmelor care fac deszapezirea.
prin telefon: GHEORGHE BOERU, consultant infrastructura: "Trebuiau sa puna pe drumul national 1, pe autostrazi.(...)Nu i-a durut. A venit unul cu parerea. Lasa ma, ca si asa nu realizeaza mare protectie, avem sase masini, le dam la vale, ce ne mai trebuie parazapezi? Că, daca pui parazapezi, iei din banii celui care face curatenia."
Potrivit legilor în vigoare, parazapezile se monteaza mai ales în zonele de câmpie, mai exact în regiunile unde riscul de viscol este mai mare.
Iarna și-a reintrat în drepturi, în majoritatea regiunilor din țară! În Capitală, peste 300 de utilaje de deszăpezire și peste 400 de lucrători au intervenit în cele șase sectoare, pentru a împrăștia material antiderapant și pentru a elibera carosabilul de zăpada depusă. Cele mai multe utilaje, 76, au acționat în Sectorul 6 al Capitalei, iar cei mai mulți lucrători, 171, în Sectorul 1. La nivel național, drumarii au intervenit cu circa 1.200 de utilaje și au împrăștiat aproape 10.000 de tone de material antiderapant pe drumurile naționale și pe autostrăzi, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
România a luat pauză 15 minute! Anunțat în urmă cu 11 zile, protestul inițiat de Ștefan Mandachi a devenit unul național. Zeci de mii de oameni, angajați la stat sau la privat, din multe orașe din țară, au încetat activitatea...
Infrastructura, la pământ! România avea, anul trecut, numai 763 de kilometri de autostrăzi, reprezentând 4,3% din totalul drumurilor naționale, și de aproape 40 de ori mai mulți kilometri de drumuri pietruite și de pământ, respectiv 30.125 kilometri, potrivit datelor Institutului Național de Statistică.
Costurile necesare acoperirii tuturor gropilor de pe drumurile nationale se ridică la patru miliarde de euro, susține ministrul Transporturilor, Lucian Șova. Potrivit lui Șova, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere...
Circulația rutieră se desfășoară în condiții de iarnă pe mai multe șosele din țară! Potrivit Centrului Infotrafic al Poliției Române, pe autostrada A2 București - Constanța, tronsonul Medgidia - Murfatlar - Constanța, și pe...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019