Execuția tronsonului de autostradă Biharia – Borș demonstrează că se poate, dacă există mobilizare bani și interes pentru astfel de lucrări. Potrivit autorităților, se lucrează în ritm susținut la primul tronson care va lega Autostrada Transilvania de granița cu Ungaria. Cei peste cinci km de șosea rapidă, însemnând sectorul din Bihor, de la nodul rutier Biharia și până la Borș, vor fi gata până la sfârșitul anului. De o lună și jumătate constructorii muncesc în forță cu 170 de utilaje, pentru ca, la sfârșitul lunii iulie, să poată finaliza aproximativ 20 la sută din lucrare.
BENIAMIN RUS, director firmă de construcții ”- Autostrada aceasta este dovada că se pot construi autostrăzi în România? - Sigur, certă! Noi vrem să aratăm că, ultima dată când ați venit, aveam 1% din lucrări gata, pentru că nu am putut intra în corpul drumului și, luna asta, noi putem spune că închidem la 20% randament, ceea ce este foarte mult.”
În primăvară, vremea nu a fost favorabilă lucrărilor, dar avansul este încurajator, spun autoritățile. Ân momentul în care acest sector de autostradă va fi dat în folosință, va scădea presiunea traficului pe DN 19 Oradea – Satu Mare. Pe lângă segmentul de autostradă, proiectul prevede bretele de intrare și ieșire de încă 6 km, trei pasaje, din care unul deasupra căii ferate și o parcare mare, la intrarea în țară.
MARIAN DUȘESCU, șef de șantier ”- În momentul de față, lucrăm la partea de pasaje, structuri, terasamente, umpluturi, podețe. - Câți kilometri va avea? - Este vorba de 5,4 km, plus 6 km bretelele de pe nodul rutier.”
În timpul vizitei pe șantier, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s- adeclarat impresionat de ritmul lucrărilor.
RĂZVAN CUC, ministrul Transporturilor ”Este un șantier care arată foarte bine, ordonat, mobilizarea este exemplară. Felicitări antreprenorului român, care lucrează foarte bine și sper să finalizăm problema de pe lotul 2, unde o firmă străină a contestat lucrarea. Acum, așteptăm decizia instanței. Presupun că noi vom finaliza acest lot de autostradă înaintea termenului asumat de termenul asumat contractual în România.”
Lotul Biharia - Borș se desfășoară într-o zonă de câmpie, ce se înscrie între localitățile Biharia, Satu Nou și granița româno - maghiară, intersectând la nord de localitatea Biharia drumul național DN 19 Oradea - Satu Mare.
Forfotă mare în Vama Borș, în această dimineață! Camionagiii au așteptat ore bune pentru a trece frontiera, timp în care coloana de mașini de mare tonaj s-a întins pe mai bine de 5 kilometri.
Patru firme de construcții concurează pentru realizarea segmentului de 26 de kilometri ce face parte din Autostrada Transilvaniei și leagă localitățile Suplacu de Barcău și Chiribiș, din județul Bihor! Reprezentanții...
Probleme grave, la construcția lotului 2 al autostrăzii Sebeș – Turda! Construcția întâmpină piedici din cauza infiltrațiilor de apă. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că lucrarea...
Ungaria a sărbătorit, ieri, „Ziua Maghiarilor de Pretutindeni” . Cu acest prilej, autoritățile din țara vecină au restricționat timp de trei zile circulația camioanelor cu o capacitate mai mare de 7,5 tone.
Greu cu lucrările de infrastructură rutieră, în România! Anunțul aparent optimist al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, privind un proiect de mare interes, ascunde o capcană a timpului.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019