Administrația Capitalei nu pare să aibă soluții pentru fluidizarea traficului. În vreme ce șoferii petrec ore întregi în trafic, lucrările de infrastructură care ar putea fluidiza circulația stau și ele încremenite la stop.
COSMINA STOIAN, reporter ”Suntem în vestul Bucureștiului, în Sectorul 6 al Capitalei, loc în care se tot lucrează, de peste cinci ani, cu sincope dese, la proiectul de infrastructură “Penetrație Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada București-Pitești”. Podul, care costă 128 de milioane de euro, este gata în proporție de 90%, dar, în acest moment, proiectul face parte din categoria lucrărilor care nu ajung nicăieri, din cauză că așa-zisul drum expres este, deocamdată, o himeră.”
Primarul general al Bucureștiului, Gabriela Firea, anunța anul trecut, după o vizită în teren, că proiectul este gata în proporție de 90%. A uitat, însă, să precizeze că făcea referire la podul hobanat care ajunge la Nodul Virtuții, nu și la drumul până la autostradă, element foarte important, în economia proiectului. Istoria lucrării cu pricina începe în anul 2006 când s-a pus problema decongestionării traficului de pe Bulevardul Iuliu Maniu, singura arteră care asigură ieșirea din Capitală către Autostrada București-Pitești. Construcția a întâmpinat dificultăți încă de la început. Nu întâmplător, proiectul mai poate fi numit și ”Podul celor 3 primari’’, deoarece contractul a fost semnat în noiembrie 2007 de Adrian Videanu, apoi s-a tot lucrat cu opinteli pe durata mandatului lui Sorin Oprescu, care i-a lăsat problema moștenire primăriței Gabriela Firea.
COSMINA STOIAN, reporter ”Autorizația de construire, emisă în iunie 2010, a fost anulată definitiv în 2013, după lupte acerbe în instanță, cu locuitorii afectați de șantier. Lucrările au demarat în cele din urmă în 2014, pe o nouă autorizație, însă doar pentru nodul Virtuții, fără să mai fie luat în calcul și drumul de legătură cu autostrada. Finanțarea a fost precară, iar relocările de utilități, exproprierile și alte blocaje birocratice au provocat o serie de amânări.’’
IONUȚ CIUREA, director executiv, Asociația Pro Infrastructura ”Avem în continuare probleme cu relocările de utilități, probleme cu finanțarea. Ei se fac că lucrează, noi ne facem că deblocăm șantierul și așa se lucrează de la bun început. S-a lucrat încet, foarte încet și aproape deloc. Suntem în martie 2019 și nu o să fie gata nici anul ăsta. Deci în ritmul de astăzi, care este de ani de zile, nu o să fie gata nici anul ăsta. Nu doar că o să plătim cât o să facă această construcție la final, ci o să plătim și prostia și incompetența autorităților, pentru toate blocajele astea. Noi plătim tot!”
Potrivit planului, Podul Ciurel trebuia legat de autostrada București-Pitești printr-o șosea largă, dar pentru că licitațiile au fost întârziate, pe traseul acesteia s-au construit mai multe imobile pe care acum, Primăria trebuie sa le demoleze. Primăria Capitalei i-a cerut proiectantului să vină cu o soluție pentru un culoar de expropriere care să permită continuarea proiectului până la autostradă, dar cu o intervenție minimă în zona construită. Proiectantul a venit cu o nouă propunere de culoar, minim invaziv, prin care se poate realiza exproprierea unui număr de maximum 20 de imobile, adică o reducere la 10% a numărului necesar de imobile care ar fi trebuit demolate. Pentru continuarea proiectului, nu s-a emis, însă, autorizația de construire, așa că, deocamdată, se stă pe loc.
IONUȚ CIUREA, director executiv, Asociația Pro Infrastructura ”O să vedem până la urmă că nu avem un proiect final aici, nici vorbă de autorizație de construire, dar nu s-a luat o decizie exact. Deocamdată e doar un vis, doar o intenție pe hârtie, care ni se promite de 2 ani.”
Practic, chiar dacă nodul Virtuții va fi, în sfârșit terminat și dat în folosință cu tot cu bretelele de acces, proiectul nu-și va atinge scopul pentru care a fost gândit, dacă nu se va continua cu șoseaua de legătură către autostrada A1.
IONUȚ CIUREA, director executiv, Asociația Pro Infrastructura ”Fără continuare este un proiect inutil și chiar și cu o continuare așa, șoltâcă, cu doar două benzi pe sens, nu o să ne atingem cu adevărat scopurile proiectului, astfel încât să oferim o alternativă de conexiune rapidă dar și pentru oamenii din zonă pentru a veni mai ușor în oraș.”
Potrivit primarului general, Gabriela Firea, printre motivele blocajului se numără faptul că nu s-au făcut plăți către constructor, nu au fost mutate rețelele edilitare, iar descărcarea arheologică a durat foarte mult. Gabriela Firea și reprezentanții Primăriei Capitalei au anunțat de mai multe ori, pe parcursul anului trecut, că Pasajul de la Ciurel va fi gata în luna noiembrie 2018, termen asumat și de constructor, care însă, nu a fost respectat.
Transportul public din zona București-Ilfov va intra, începând cu luna aceasta, într-un proces de reorganizare. Anunțul a fost făcut de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov. Proiectul își propune să optimizeze actuala rețea de transport de la nivelul întregii regiuni.
Situație absurdă pentru locatarii unui bloc din Sectorul 6 al Capitalei. Ademeniți cu promisiuni de locuințe liniștite, cu acces lejer către oraș, locatarii blocului cu 14 etaje, situat pe bulevardul Timișoara, au constatat...
Patru firme de construcții concurează pentru realizarea segmentului de 26 de kilometri ce face parte din Autostrada Transilvaniei și leagă localitățile Suplacu de Barcău și Chiribiș, din județul Bihor! Reprezentanții...
Probleme grave, la construcția lotului 2 al autostrăzii Sebeș – Turda! Construcția întâmpină piedici din cauza infiltrațiilor de apă. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că lucrarea...
Pensia nu va mai putea fi cumulată cu salariul obținut de la stat, dar oricine poate opta să rămână angajat și să lucreze până la vârsta de 70 de ani. Anunțul a fost făcut ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019