Metroul până la Aeroportul Otopeni, un proiect ambițios, înăbușit încă din fașă! Documentația pentru organizarea licitației privind execuția magistralei de metrou Băneasa - Aeroportul Otopeni a fost respinsă de Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Lucrarea se afla în planul de guvernare al PNL și ar fi trebuit să fie realizată până în 2026. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a susținut recent reprioritizarea proiectelor de metrou, promovând continuarea Magistralei 5 Drumul Tabedrei - Pantelimon, în defavoarea Magistralei 6. El a declarat că Magistrala 6, între Băneasa și Otopeni, nu are sens din punct de vedere economic și nu ține cont de planurile de dezvoltare ale aeroportului. Potrivit ministrului Drulă, proiectul Metroului Băneasa - Otopeni este un "elefant alb". El preciza, cităm: „Este foarte scump, este într-o zonă fără densitate mare de populație și nu prea stă în picioare economic. Mai degrabă pare un proiect de tip „elefant alb", adică o investiție foarte mare care apoi nu aduce beneficii și stă mai mult nefolosită”, am încheiat citatul.
CĂTĂLIN DRULĂ, ministrul Transporturilor „Comisia Europeană a refuzat finanțarea acelei secțiuni și cred că acele resurse bugetare trebuie redirecționate în părți ale rețelei de metrou din București unde sunt mult mai necesare . Am discutat cu primarul general, primarii din sectoarele 2 și 6 și aceștia spun faceți magistrala 5 pentru că aceasta ne-ar ajuta. Hai să nu facem o investiție doar pentru că sună bine pentru PR, sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport. Recunosc că acum 10 ani și mie mi s-a părut o idee grozavă.”
Criticile formulate de reprezentanții Comisiei Europene au vizat partea tehnică, precum traseul magistralei, punctul de pornire, supraestimarea traficului de pasageri, dar și partea financiară, respectiv valoarea estimată a costurilor, în raport cu alte tronsoane de metrou. De asemenea, a criticat lipsa de rezonabilitate a termenelor de finalizare a investiției. Comisia Europeană a a avut, însă, în vedere și superficialitatea guvernului de la București, dar și o lipsă totală de înțelegere a problemelor acestui proiect. Dacă magistrala Băneasa - Otopeni este un proiect înghețat, în schimb, pentru lotul 1 al Magistralei 6, 1 Mai – Tokyo/Băneasa, continuă licitația aflată în derulare, cu evaluarea ofertelor tehnice. Rămâne de văzut dacă se va ajunge la încredințarea execuției lucrării, ținând cont de planurile de reprioritizare exprimate de Drulă.
Șeful Direcției Economice din cadrul Ministerului Transporturilor, Petre Neacșa, a fost arestat preventiv, pentru luare de mită. Măsura a fost luată în dosarul privind cumpărarea de nave la suprapreț...
Protest, luni dimineață, în Portul Constanța, după ce ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare va fi desființată, iar atribuțiile...
Ministerul Educației organizează concurs pentru ocuparea a trei posturi la Școala Europeană de la Bruxelles. Candidații se pot înscrie până pe 14 mai 2021, prin depunerea dosarelor la Registratura...
Transportul public din zona București-Ilfov va intra, începând cu luna aceasta, într-un proces de reorganizare. Anunțul a fost făcut de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov. Proiectul își propune să optimizeze actuala rețea de transport de la nivelul întregii regiuni.
Patru firme de construcții concurează pentru realizarea segmentului de 26 de kilometri ce face parte din Autostrada Transilvaniei și leagă localitățile Suplacu de Barcău și Chiribiș, din județul Bihor! Reprezentanții...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019