În România sunt din ce în ce mai mulți români care au rate la bănci și apelează la serviciile Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar când le crește rata nejustificat sau au alte nemulțumiri în legătură cu modificările care intervin pe parcursul perioadei de returnare a creditului bancar! Potrivit Centrului de Soluționare Alternativă a litigiilor în domeniul bancar, anul 2018 a adus rezultate importante: cererile venite din partea consumatorilor au depășit încă din luna octombrie pragul de 1.000 și au încheiat anul la peste 1.290. Numărul dosarelor constituite în anul 2018 a crescut cu 255 % în raport cu numărul dosarelor formate în anul precedent: de la 214 dosare formate în 2017, la 550 dosare în 2018. Dintre aceste dosare, 90 % au fost soluționate favorabil, prin înțelegerea părților.
ALEXANDRU PĂUNESCU, reprezentant, Colegiul de Coordonare C.S.A.L.B. "Cele mai multe dintre dosare se referăla partea de creditare și întradevăr când vorbim de partea asta de creditare, s-a încercat o negociere prin intermediul conciliatorilor a modului prin care se poate reduce rata lunară. Prin intermediul conciliatorilor s-a ajuns la această reducere a ratei lunare, prin eliminarea unor comisioane, prin reducerea unor comisioane, prin negocierea reducerii chiar a soludului."
Negocierile realizate prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar au adus un beneficiu de de peste un milion de euro atât consumatorilor cât și întregului sistem bancar din România.
LIVIU FENOGHEN, director, C.S.A.L.B. "Mai avem o tipologie, am identificat-o și am evidențiat-o separtat - cereri care care au fost soluționate direct de către bănci cu consumatori, dar după ce a fost sesizat CSALB. Adică, pentru că un consumator trebuie să meargă direct la bancă pentru a încerca soluționarea directă între ei a acestei probleme. Se pare că acest lucru nu a fost posibil, dar după ce a fost sesizat CSALB-UL, ambele părți și banca și consumatorii și-au reconsiderat poziția și au reușit să rezolve cauza respectivă."
CĂTĂLINA CINCĂ, reporter "Oamenii care au rate la bănci și întâmpină probleme în relația cu banca pot apela gratuit la serviciile Centrului de Soluționare Alternativă în Domeniul Bancar. Timpul de rezolvare al unui dosar este de 90 de zile."
Centrul de Soluționare Alternativă în Domeniul Bancar este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică de interes public și care se ocupă cu soluționarea alternativă a litigiilor în domeniul bancar.
Sute de clienți ai unor bănci din Lituania și Estonia, atacați de hackeri din România! 600 de clienți au fost prejudiciați cu 200.000 de euro. Din momentul declanșării anchetei coordonate de procurorii...
Pandemia de coronavirus a închis multe afaceri, dar unii antreprenori s-au ambiționat să reziste chiar și cu restricțiile impuse de autorități. Un lanț de cofetării din capitală a înțeles că cel mai important lucru este să...
Românii care au probleme cu băncile au putut apela la ajutorul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar și pe timp de pandemie, chiar dacă restrictiile impuse au prelungit timpul de soluționare...
Saloanele de coafură și cosmetică se vor redeschide după 15 mai, spre bucuria clienților pentru care, după aproape două luni de așteptare, tunderea și aranjarea părului au devenit o prioritate. Saloanele vor putea funcționa...
Posibilitatea unui atac informatic le dă fiori oamenilor de afaceri, dar și angajaților. Peste jumătate dintre companii au înregistrat cel puțin o breșă de securitate, în ultimii 3 ani. Specialiștii avertizează că angajații sunt veriga slabă.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019