Nevoile copiilor din țara noastră sunt foarte diferite, în funcție de mediul în care cresc și de posibilitățile financiare ale familiei din care fac parte. În timp ce unii micuți duc o copilărie lipsită de griji, jucându-se fericiți, primind dulciuri și cadouri scumpe, pentru alții accesul la tehnologie rămâne doar un vis. Chiar și înainte de situația pandemică, mersul la școală reprezenta un lux pentru copiii defavorizați. Școala online a arătat o dată în plus aceste diferențe. La început de 2021 statisticile arătau că aproape un sfert de milion de elevi nu aveau acces la internet. Așa că nu este de mirare că rata abandonului școlar înregistrează creșteri.
DIANA CERTAN, director executiv, Organizația Umanitară CONCORDIA
„Dintre acești copii sărmani, 7% au medii de 9 și 10 și 38% dintre ei, medii de 5 și 6. Ce înseamnă asta? Nu ne mai putem mira că avem 44% de analfabeți funcționali în sistem, în condițiile în care nu există măsuri pentru acești copii.”
Situația fără precedent aduce acum cele mai mari probleme în rândul elevilor care urmează să susțină examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat.
DIANA CERTAN, director executiv, Organizația Umanitară CONCORDIA
„Elevii din ani terminali poate că duc greul acestei pandemii și nu doar ei, cât și părinții lor. Toată această problemă se răsfrânge și financiar. Pentru copiii din familii care pot susține costurile unei meditații, nu este o problemă. Marea întrebare este ce se întâmplă cu copiii care provin din medii dezavantajate, complet vulnerabile, care nu își permit să plătească pentru aceste meditații.”
O soluție ar fi educația remedială, dacă s-ar face ca la carte. Problema cu acest program este lipsa de promovare și timpul insuficient pus la dispoziția părinților pentru a-și înscrie copiii. De asemenea, Statul ar trebui să vină în ajutor cu cele 250.000 de tabletele promise elevilor fără posibilități finaciare, iar profesorii care spun că sunt depășiți de situație să primească îndrumarea corespunzătoare. În sprijinul copiilor care nu beneficiază de acces la educație vine și Organizația Umanitară Concordia, ce își desfășoară activitea în Ploiești.
DIANA CERTAN, director executiv, Organizația Umanitară CONCORDIA
„Copiii cu care noi lucrăm, lucrăm în centre de zi, iar atunci când activitatea educațională a fost suspendată, ei au putut să vină fizic în centrele noastre de zi. Sigur, cu respectarea distanțării sociale și a normelor de rigoare.”
Concordia a lansat și o campanie intitulată „Îmi dai voie”, prin care toți elevii își cer dreptul la educație. Dacă doriți să sprijiniți un copil din medii defavorizate, îl puteți ajuta printr-un simplu SMS lunar cu textul NEVOIE la 8845.
Trei elevi au fost eliminați de la proba de matematică a Evaluării Naționale, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Elevii au fost descoperiți, joi, cu telefoane mobile în sala de examen, lucru...
Emoții mari, astăzi, pentru viitorii liceeni! Absolvenții de clasa a VIII-a au susținut prima probă a examenului de Evaluare Națională: cea la limba și literatura română. Elevii au avut de rezolvat două subiecte, cu un total de 16 cerințe.
Momente emoționate, pentru absolvenții clasei a VIII-a din cadrul Liceului Teoretic Național din București! La festivitatea de absolvire au participat elevi, cadre didactice, dar și părinții adolescenților...
Primul centru integrat de economie circulară din România adresat pieței sociale, inaugurat la București! Copiii și adulții defavorizați pot să viziteze acest centru pentru a participa la diverse activități educative.
Elevii bucureșteni se întorc în bănci! Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență București a hotărât ca toți elevii să se întoarcă fizic la cursuri începând de mâine. Decizia a fost luată ca urmare...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019