Compania Grup Feroviar Român, patronată de omul de afaceri Gruia Stoica, și-a adjudecat 51% din acțiunile CFR Marfă, pentru care s-a angajat să plătească 202 milioane de euro, în 60 de zile de la câștigarea licitației. În schimb, celelalte două firme care s-au aflat în cursa pentru privatizarea CFR Marfă - OmniTRAX și asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup-Donau Finanz - au anunțat că vor contesta procedura.
RELU FENECHIU, ministrul Transporturilor "Astăzi, putem declara un câștigător în competiția de privatizare a CFR Marfă. Compania care rămăsese singură în această competiție, Grup Feroviar Român, a depus o ofertă care, în urma analizei, a fost declarată conformă. Vreau să vă spun că, astăzi, s-a realizat o tranzacție de aproximativ 400 de milioane de euro."
Pe lângă prețul oferit pentru pachetul majoritar de acțiuni, de 202 milioane de euro, Grup Feroviar Român s-a angajat să investească 200 de milioane de euro în CFR Marfă, plus un milion și jumătate de euro investiții asumate pentru mediu.
Nu doar ceilalți doi competitori înscriși în cursa pentru privatizarea CFR Marfă contestă procedura, ci și Federația Mecanicilor de Locomotivă, care a pichetat, joi dimineață, sediul Ministerului Transporturilor. Sindicaliștii au afișat bannere și pancarte cu mesaje precum "Opriți privatizarea CFR Marfă" și "Stopați distrugerea căii ferate. Vrem subvenții adevărate!". Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiție solicitată de experții Fondului Monetar Internațional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al FMI.
Patru firme de construcții concurează pentru realizarea segmentului de 26 de kilometri ce face parte din Autostrada Transilvaniei și leagă localitățile Suplacu de Barcău și Chiribiș, din județul Bihor! Reprezentanții...
Protestul organizat, astăzi, de Sindicatul Elevilor și Studenților Militanți în București, sub genericul „Marșul Pomanagiilor Împotriva Neoliberalismului”, s-a încheiat chiar la debut.
Greu cu lucrările de infrastructură rutieră, în România! Anunțul aparent optimist al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, privind un proiect de mare interes, ascunde o capcană a timpului.
Metroul până la Aeroportul Otopeni, un proiect ambițios, înăbușit încă din fașă! Documentația pentru organizarea licitației privind execuția magistralei de metrou Băneasa - Aeroportul Otopeni a fost respinsă...
Fostul fotbalist la CFR Cluj, Gabriel Mureșan, candidat PNL la Primăria comunei Apold din județul Mureș! Fost sportiv de performanță, la ora actuală, antreprenor, Gabriel Mureșan are o planuri mari pentru Apold, acolo...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019