Pentru a crește atractivitatea CFR Marfă în ochii investitorilor, statul intenționează să șteargă datoriile de un miliard și jumătate de lei pe care compania le-a acumulat în ultimii șase ani, de când funcționează în pierdere. Pentru pachetul majoritar de 51%, care va fi scos la licitație pe 20 iunie, Ministerul Transporturilor a fixat un preț de pornire de 180 de milioane de euro.
RELU FENECHIU, ministrul Transporturilor: "Noi vom transforma în acțiuni toate datoriile pe care compania le are la statul român până la momentul privatizării! (...) Comisia europeană consideră transformarea datoriilor în acțiuni ajutor de stat, iar acesta nu ne este permis decât în contextul privatizării!"
Cumpărătorul nu va prelua însă tot patrimoniul companiei, pentru că ministerul de resort nu va renunța la cele 160 de vagoane destinate transportului camioanelor, achiziționate pe vremea lui Miron Mitrea, cu milioane de euro, dar nefolosite încă, și nici la cele două nave ferry-boat, Eforie și Mangalia.
RELU FENECHIU, ministrul Transporturilor: "Cântarele, danele din port, cele două vase, vagoanele RO-LA... sunt mai multe active care nu pot rămâne în patrimoniul CFR Marfă."
Potențialii cumpărători trebuie să depună ofertele până pe 22 aprilie, însă analiștii sunt sceptici cu privire la șansele de reușită ale acestei licitații.
IONEL BLĂNCULESCU, consilier onorific al premierului: "Se simte că este vorba de o privatizare forțată! (...) Întotdeauna, la operațiunile atipice rezultatele sunt asimetrice, adică incerte!"
Potrivit ministrului Transporturilor însă, CFR Marfă nu duce lipsă de pețitori. Opt companii și-au anunțat deja intenția de a participa la licitație. Termenul limită stabilit de FMI pentru privatizarea CFR Marfă este 20 iunie.
Vechile fabrici, din perioada comunistă, devenite amintire, la ora actuală! Dacă în epoca Ceaușescu, Bucureștiul devenise un imens centru industrial, cu o mulțime de fabrici și uzine, și blocuri muncitorești strict funcționale, construite cu scopul de a adăposti forța de muncă și atât, acum, la 24 de ani de la Revolutie cel mai mare oraș din România este împânzit de mall-uri și hipermarketuri. O întreagă rețea...
Românii, impozitați fară să aibă habar! Este vorba despre cei care, în urmă cu aproape zece ani, au intrat în posesia cupoanelor în cadrul privatizãrii în masã și au devenit acționari la SIF-uri. Ei au primit înștiințări de plată pentru contribuția de asigurări sociale de sănătate aferente dividendelor, în cuantum de 44 de lei. Taxa pe care oamenii trebuie sã o plãteascã statului este de nouă ori mai mare decât sumele pe care le-au încasat. Analiștii financiari criticã aceastã mãsurã și susțin cã cei mai afectați sunt pensionarii cu venituri mici.
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, vineri, la Constanța, că privatizarea CFR Marfă va eșua, dacă omul de afaceri Gruia Stoica nu va plăti, luni, 14 octombrie, diferența de 170 de milioane de euro. Neachitarea, la termenul stabilit prin contract, a acțiunilor achiziționate atrage după sine anularea licitației inițiale și reluarea procedurii de privatizare. În replică, Gruia Stoica, patronul firmei care a câștigat licitația...
Verdict dur pentru președintele fondator al Partidului Conservator, Dan Voiculescu. Magistratii Tribunalului Bucuresti l-au condamnat la cinci ani de inchisoare cu executare, în dosarul privatizării frauduloase a Institutului de Cercetări Alimentare. Instanța a mai dispus și punerea de sechestru pe casa din Kiselleff a lui Voiculescu și pe suma de 15 milioane de lei. Decizia nu este, însă, definitivă, și poate fi atacată cu apel.
Ministerul Transporturilor a semnat contractul de privatizare a C.F.R. Marfă cu reprezentanții Grupului Feroviar Român! După o lună de amânări și controverse, proprietarul G.G.R., Gruia Stoica, și-a pus semnătura pe documentul care consfințește preluarea a 51% din acțiunile transportatorului feroviar de marfă. Din acest moment, omul de afaceri are șase săptămâni la dispoziție să plătească 202 milioane de euro...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019