Crește apetitul băncilor pentru rezolvarea problemelor consumatorilor! Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar a anunțat că în primele șase luni ale acestui an, numărul negocierilor dintre consumatori și bănci a fost cu 40% mai mare comparativ cu perioada similară din 2021. De la începutul anului și până în prezent, au fost acceptate de către bănci, pentru negociere, peste 300 de cereri, 225 dintre acestea soluționându-se cu împăcarea părților. Numărul cazurilor finalizate cu succes a înregistrat, astfel, o creștere cu 20% față de anul trecut. Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB, a declarat, în cadrul unui podcast de educație financiară lansat de către CSALB, că băncile trebuie să renunțe la reglementările standardizate și să arate mai multă empatie față de clienți.
ALEXANDRU PĂUNESCU, reprezentantul BNR în Colegiul de Coordonare al CSALB
"Noi, la Banca Națională a României, am spus întotdeauna că este necesar ca băncile să se aplece asupra fiecărui dosar, caz cu caz, și să fie limitate pe cât se poate variantele „la grămadă”, standardizate, într-o reglementare fără suflet. E o multitudine de situații, o multitudine de soluții în contextul în care există deja câteva mii de dosare soluționate la CSALB. Mulți dintre consumatori au nevoie și să ventileze, să spună care e problema lor, cum i-ar ajuta, ce anume li s-a întâmplat."
Valeriu Stoica, fost ministru al Justiției și actual conciliator onorific al CSALB, este de părere că judecătorii ar putea avea și ei un rol important în rezolvarea disputelor pe cale amiabilă dintre consumatori și bănci, prin recomandarea metodelor de soluționare alternativă.
VALERIU STOICA, conciliator onorific CSALB
"Poate că primul lucru pe care trebuie să îl facă judecătorul într-o asemenea situație ar trebui să explice dacă s-a apelat la Centrul de Soluționare al Litigiilor în domeniul Bancar. Ar fi suficient ca judecătorii să aplice un principiu general: să găsească mai întâi posibilitatea unei soluții negociate. Prin înțelegere, oamenii economisesc resurse, resurse psihice, pentru că pe măsură ce escaladează conflictul, iar tensiunile devin mai mari, este un consum psihic foarte mare."
CSALB este o entitate înființată în urma unei Directive europene, care intermediază gratuit, în mai puțin de trei luni, negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019