Privatizarea CFR Marfă, în pericol! Sindicaliștii de la Transporturi avertizează că graba cu care Executivul vrea să privatizeze compania feroviară ar putea transforma întregul proces într-un eșec. În plus, ei sunt pesimiști și în privința sumei pentru care statul vrea să vândă pachetul majoritar de acțiuni: 61 de milioane de euro este extrem de puțin, spun sindicaliștii.
IULICĂ MANTESCU, lider de sindicat CFR: "Va fi un eșec având în vedere datoriile foarte mari ale lui CFR Marfă și de faptul că se circula pe o infrastructură feroviară sub orice critică unde circulam cu o viteză de 20 de kilometri pe oră."
CFR Marfă a adunat datorii de peste 430 de milioane de euro și nu a mai realizat profit din 2007. Intr-un proiect de act normativ, 51 la sută din acțiunile companiei sunt evaluate la 291 de milioane de lei, adică în jur de 61 de milioane de euro. Sindicatele spun că, și dacă am vinde la fier vechi cele 39 de mii de vagoane și cele aproape 900 de locomotive, am obține mai mulți bani.
CRISTINA MILITARU, dir. Direcția Privatizare CFR Marfă: "Este o valoare pesimistă, dacă vreti cea mai pesimistă varianta cu care acest minister se poate confrunta."
De salariul de la CFR Marfă depind peste 9 mii de români, care se gândesc acum cu groază că și-ar putea pierde locurile de muncă.
CRISTIAN GHIBU, secretar de stat ministerul Transporturilor: "Nu trebuie uitat că în perioada urmatoare va veni un management privat la CFR Marfă. Nu știm ce planuri o să aibă managementul privat. Cât timp rămâne doamna director, nu se vor face disponibilizari."
20 iunie este termenul limită până la care statul trebuie să anunțe investitorul care va prelua pachetul majoritar de acțiuni de la CFR Marfă.
Vechile fabrici, din perioada comunistă, devenite amintire, la ora actuală! Dacă în epoca Ceaușescu, Bucureștiul devenise un imens centru industrial, cu o mulțime de fabrici și uzine, și blocuri muncitorești strict funcționale, construite cu scopul de a adăposti forța de muncă și atât, acum, la 24 de ani de la Revolutie cel mai mare oraș din România este împânzit de mall-uri și hipermarketuri. O întreagă rețea...
Românii, impozitați fară să aibă habar! Este vorba despre cei care, în urmă cu aproape zece ani, au intrat în posesia cupoanelor în cadrul privatizãrii în masã și au devenit acționari la SIF-uri. Ei au primit înștiințări de plată pentru contribuția de asigurări sociale de sănătate aferente dividendelor, în cuantum de 44 de lei. Taxa pe care oamenii trebuie sã o plãteascã statului este de nouă ori mai mare decât sumele pe care le-au încasat. Analiștii financiari criticã aceastã mãsurã și susțin cã cei mai afectați sunt pensionarii cu venituri mici.
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, vineri, la Constanța, că privatizarea CFR Marfă va eșua, dacă omul de afaceri Gruia Stoica nu va plăti, luni, 14 octombrie, diferența de 170 de milioane de euro. Neachitarea, la termenul stabilit prin contract, a acțiunilor achiziționate atrage după sine anularea licitației inițiale și reluarea procedurii de privatizare. În replică, Gruia Stoica, patronul firmei care a câștigat licitația...
Verdict dur pentru președintele fondator al Partidului Conservator, Dan Voiculescu. Magistratii Tribunalului Bucuresti l-au condamnat la cinci ani de inchisoare cu executare, în dosarul privatizării frauduloase a Institutului de Cercetări Alimentare. Instanța a mai dispus și punerea de sechestru pe casa din Kiselleff a lui Voiculescu și pe suma de 15 milioane de lei. Decizia nu este, însă, definitivă, și poate fi atacată cu apel.
Ministerul Transporturilor a semnat contractul de privatizare a C.F.R. Marfă cu reprezentanții Grupului Feroviar Român! După o lună de amânări și controverse, proprietarul G.G.R., Gruia Stoica, și-a pus semnătura pe documentul care consfințește preluarea a 51% din acțiunile transportatorului feroviar de marfă. Din acest moment, omul de afaceri are șase săptămâni la dispoziție să plătească 202 milioane de euro...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019