Executivul a dat undă verde privatizării companiei CFR Marfă, după ce și Consiliul Suprem de Apărare a Țării a aprobat această măsură. In urma obținerii tuturor avizelor necesare, cabinetul Ponta va da o hotărâre de Guvern prin care compania feroviară să treacă din proprietatea statului în proprietate privată. Ministrul Transporturilor spune că se va încerca respectarea calendarului propus pentru privatizare.
RELU FENECHIU, ministrul Transporturilor: "Va fi în funcție de evaluarea investitorului prudent, sperăm să fie peste 50% din acțiuni, dar ne dorim ca statul să mai pãstreze un numãr suficient de acțiuni, astfel încât după privatizare sã încaseze odatã cu eficientizarea companiei!"
VICTOR PONTA, premierul României: "Licitația cu investitor strategic, 10 milioane de euro garanția, ne scutește de circ și de alte evenimente ca cele de anul trecut de la Oltchim, dar asta nu înseamnã cã avem garantat succesul!"
RELU FENECHIU, ministrul Transporturilor: "La jumãtatea lunii mai, vom avea short-listul cu cei care și-au exprimat intenția de a participa la procedurã. (...) Uitați-vã la mine, cred că dacă nu va fi privatizatã, nu voi mai fi ministru!"
Acum patru ani, când la șefia Transporturilor se afla Ludovic Orban, suma pentru vânzarea companiei era una fabuloasă: un miliard de euro. Acum, cu acest proiect de privatizare, Guvernul estimează că se vor încasa aproape 66 de milioane de euro. Sindicaliștii sunt de părere că s-ar fi obținut mai mulți bani, dacă se vindeau la fier vechi cele 39 de mii de vagoane și cele aproape 900 de locomotive. Sindicatele mai au o problemă: furturile frecvente de componente de pe calea ferată.
VICTOR PONTA, premierul României: "Dacă merge pe logica actuală cã sunt pedepse mici și se furã doar două șuruburi. Alea două șuruburi pot însemna deraierea unui tren și moartea unor oameni! (...) Până începe sezonul, trebuie sã avem intercity-uri pânã la Constanța și eu cred că nu numai pe București-Constanța sunt probleme!"
Pagubele produse anul trecut de hoții de fier vechi au sărit de 10 milioane de euro. Din acest motiv, trenurile au adunat întârzieri totale de aproape 7 ani și 10 luni.
Vechile fabrici, din perioada comunistă, devenite amintire, la ora actuală! Dacă în epoca Ceaușescu, Bucureștiul devenise un imens centru industrial, cu o mulțime de fabrici și uzine, și blocuri muncitorești strict funcționale, construite cu scopul de a adăposti forța de muncă și atât, acum, la 24 de ani de la Revolutie cel mai mare oraș din România este împânzit de mall-uri și hipermarketuri. O întreagă rețea...
Românii, impozitați fară să aibă habar! Este vorba despre cei care, în urmă cu aproape zece ani, au intrat în posesia cupoanelor în cadrul privatizãrii în masã și au devenit acționari la SIF-uri. Ei au primit înștiințări de plată pentru contribuția de asigurări sociale de sănătate aferente dividendelor, în cuantum de 44 de lei. Taxa pe care oamenii trebuie sã o plãteascã statului este de nouă ori mai mare decât sumele pe care le-au încasat. Analiștii financiari criticã aceastã mãsurã și susțin cã cei mai afectați sunt pensionarii cu venituri mici.
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, vineri, la Constanța, că privatizarea CFR Marfă va eșua, dacă omul de afaceri Gruia Stoica nu va plăti, luni, 14 octombrie, diferența de 170 de milioane de euro. Neachitarea, la termenul stabilit prin contract, a acțiunilor achiziționate atrage după sine anularea licitației inițiale și reluarea procedurii de privatizare. În replică, Gruia Stoica, patronul firmei care a câștigat licitația...
Verdict dur pentru președintele fondator al Partidului Conservator, Dan Voiculescu. Magistratii Tribunalului Bucuresti l-au condamnat la cinci ani de inchisoare cu executare, în dosarul privatizării frauduloase a Institutului de Cercetări Alimentare. Instanța a mai dispus și punerea de sechestru pe casa din Kiselleff a lui Voiculescu și pe suma de 15 milioane de lei. Decizia nu este, însă, definitivă, și poate fi atacată cu apel.
Ministerul Transporturilor a semnat contractul de privatizare a C.F.R. Marfă cu reprezentanții Grupului Feroviar Român! După o lună de amânări și controverse, proprietarul G.G.R., Gruia Stoica, și-a pus semnătura pe documentul care consfințește preluarea a 51% din acțiunile transportatorului feroviar de marfă. Din acest moment, omul de afaceri are șase săptămâni la dispoziție să plătească 202 milioane de euro...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019