Date companie
 
 
 
 

Testele PISA: Analfabetismul funcțional a ajuns la 44%

RSS Știri
 
 
Data publicării : 3 Decembrie 2019
Categorie : Social - economic | Cuvinte cheie : elevi, analfabetism
 

Situație îngrijorătoare pentru România! Analfabetismul funcțional în țara noastră a crescut la 44%, de la 39%, acum patru ani. Așa arată testele PISA 2018 - Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor, dezvoltat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Este cel mai slab punctaj înregistrat de România la testele PISA la care a participat, în 2009, 2012, 2015 și 2018, și, totodată cel mai slab rezultat din Uniunea Europeană.

CĂTĂLINA CINCĂ, reporter
"Potrivit testelor PISA 2018, 41% dintre elevii români nu pot atinge cel puțin nivelul 2 la citire. Asta înseamnă că nu pot să identifice ideea principală dintr-un text, nu pot găsi informația pe baza unor criterii explicite și nu pot reflecta forma unui text, atunci când sunt puși să facă asta."

Situația este și mai gravă la Matematică. Procentul celor care nu ajung la nivelul 2 de dificultate este de 47%, cea mai mare scădere față de testarea anterioară din istoria acestor teste. La științe, testele arată că 44% dintre elevii români nu pot realiza corelații elementare, nu pot oferi explicații posibile în situații familiare și nu pot formula concluzii simple. La nivelul tuturor țărilor participante la teste, media de elevi care au competențe de bază și pot face legătura dintre informațiile pe care le au și aspecte din viață, este de 77%, în timp ce, în România, doar 59% dintre elevi au atins nivelul 2 la acest capitol. Ministrul Educației, Monica Anisie, a încercat să explice rezultatele slabe înregistrate de elevii români, precizând, într-un comunicat, că acestea au fost influențate de factori socio-economici, diferența de punctaj dintre elevii cu un statut bun din acest punct de vedere și cei cu un statut mai scăzut fiind semnificativă. Astfel, elevii din medii dezavantajate au aspirații școlare mai reduse și au șanse mai mici să ajungă la o școală performantă. Totodată, există tendința de grupare pe școli a elevilor cu rezultate bune. Pe de altă parte, președintele Federației Sindicatelor din Educație ”Spiru Haret”, Marius Nistor, a precizat că elevii din țara noastră nu sunt pregătiți în conformitate cu cerințele acestui tip de evaluare. "Atâta vreme cât te informezi într-un anume fel, iar cerințele PISA sunt cu totul și cu totul altele, este clar că rezultatele nu sunt cele scontate", a afirmat liderul sindical. La testele PISA au participat aproximativ 5.000 de elevi din 170 de școli din România.


Testele PISA: Analfabetismul funcțional a ajuns la 44%

« înapoi la toate știrile

 
 

Adaugă comentariu



 
 

Alte știri pe aceeași temă

 
 
 
 
National TV Stana de Vale cam 1 National FM - Muzica romaneasca Stana de Vale cam 2