Sf. Varvara face minuni în București! Utilajul-gigant numit ”Sf. Varvara”, care sapã la metroul din Drumul Taberei, a finalizat galeria dintre douã stații în doar trei sãptãmâni și a pătruns până la stația Favorit. La Magistrala 5 Metrou lucrează două astfel de utilaje performante, fabricate în Germania. Acestea au aduse în 2012 și au fost botezate ”Sf. Muceniță Filofteia” și ”Sf. Muceniță Varvara”, pentru a-i proteja pe utilizatori. Un astfel de utilaj-cârtiță are 100 de metri lungime, este ghidat prin GPS, ca să nu devieze de la traseu și a fost programat să sape circa 30 de metri de galerie pe zi. Este, oficial, cel mai mare consumator de energie din Capitala. Cand este pus în functiune, consumă cât un milion de bucureșteni. După cum se desfășoară lucrările, șefii de pe șantier dau asigurãri cã, în cursul anului viitor, tronsonul va fi încheiat.
MIHAI GIVLAN, responsabil tehnic șantier "Termenul angajat de noi este în cursul anului 2015. Nu pot sã vã dau un termen cã ajunge la o datã fixã. Tehnologia este foarte sigurã, nu existã, obstacole nu existã la adâncimea asta."
Constructorii iau în calcul, astfel, și întârzierea lucrărilor, după stagnarea de anul trecut. La vremea respectivă, premierul Victor Ponta anunța că tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate va fi pus in functiune în 2016, cu o intarziere de un an, adăugând că îi pare "groaznic de rău" pentru locuitorii din cartierul Drumul Taberei.
NATALIA MANOLESCU, reporter "Proiectul a fost întârziat cu un an, din cauză că, în perioada 2011-2012 nu au fost alocate fonduri pentru execuția lucrărilor. Astfel, constructorul a decis stagnarea lucrărilor la începutul lunii februarie 2013, care s-au aflat în conservare până în luna septembrie. Procedura de conservare a costat aproape două milioane de euro pe lună."
Cu o lungime totală de aproximativ șase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece stații, la Râul Doamnei, Valea Argeșului, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor, și va acoperi, în principal, o zonă cu peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 și 6 ale Capitalei. Primele trenuri pe Magistrala 5, de la Raul Doamnei si de la statia Valea Ialomitei, pana la Eroilor, ar putea fi puse în funcțiune în cursul anului 2015. Magistrala 5 Metrou este una dintre cele mai importante investiții din ultimii 20 de ani și întreaga investiție se ridică la un miliard cinci sute de milioane de euro. Finanțarea este asigurată din fonduri de la stat, prin Ministerul Transporturilor, credite de la Banca Europeană de Investiții garantate de stat și fonduri europene în cadrul Programului Operațional Sectorial-Transport. Lucrările la magistrală au început în noiembrie 2011.
Construcția metroului din Cluj-Napoca ar putea fi întârziată din cauza unor zăcăminte de sare descoperite în subteran. Autoritățile caută soluții, însă proiectul ar putea fi amânat. În 2027, clujenii ar fi trebuit...
Situație tensionată cu privire la proiectul Magistralei 6 de metrou, Băneasa Otopeni! România riscă să piardă finanțare de 1,4 miliarde de lei oferită de Agenția Japoneză de Cooperare Internațională, dacă nu...
Metroul până la Aeroportul Otopeni, un proiect ambițios, înăbușit încă din fașă! Documentația pentru organizarea licitației privind execuția magistralei de metrou Băneasa - Aeroportul Otopeni a fost respinsă...
Fostul ministru al transporturilor, Dan Șova, a dat în judecată Universitatea București. Șova le cere judecătorilor să oblige instituția de învățământ superior să-i plătească salariile de profesor în perioada în care...
Avem metrou în Drumul Taberei! Un eveniment ce ar putea fi catalogat drept unul "istoric" pentru infrastructura din București după multe amânări și promisiuni.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019