De 20 de ani încearcã Guvernul sã dea drumul lucrãrilor la o sosea de mare vitezã între Comarnic si Brasov, dar proiectul s-a blocat de fiecare datã. Premierul Victor Ponta a gãsit si vinovatul: seful de la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, care blocheazã desfãsurarea licitatiilor. Anul trecut, sefii de la Drumuri au incercat de doua ori sã scoatã la licitatie asfaltarea celor 58 de kilometri de sosea de mare vitezã dintre Comarnic si Brasov, ultima oarã în decembrie.
VICTOR PONTA, premier: "Eu unul nu mai sunt dispus sã înghit abuzurile si smecheriile de la CNSC! (...) V-ati agitat, ati scos la concesiune Comarnic-Brasov ca pana il facem cu sens unic dublu triplu, dacã nu facem autostrada tot ne blocam pe Comarnic-Brasov. CNSC a muncit tare pe 21 decembrie si a suspendat pentru Sfantu' Asteapta!"
Licitatia a fost contestatã de cea mai mare firmã de infrastructurã din China listatã la bursã. Chinezii au atacat caietul de sarcini, iar CNSC le-a dat dreptate.
Premierul Victor Ponta vrea, însã, gãsirea unei solutii pentru deblocarea de urgentã a licitatiei.
VICTOR PONTA, premier: "Altfel ne trezim peste 4 ani cã nu ne-a lãsat domnul de la CNSC, pe care nu-l cunoaste nimeni, si autostradã tot nu o sã avem!"
Soseaua Comarnic-Brasov este una dintre cele mai scumpe din România. Investitia se ridicã la 1,2 miliarde de euro. Toate sperantele stau în marile firme de constructii, cãrora li se cere sã asfalteze pe banii lor, recuperati apoi din taxele platite de soferi. Nu este singurul proiect pe care autoritãtile si-ar dori sã-l realizeze în parteneriat public-privat. 660 de milioane de euro ar putea costa constructia autostrãzii Craiova-Pitesti, menitã sã lege douã orase cu o industrie auto puternicã. Aproape de douã ori mai scumpã ar putea fi soseaua de mare vitezã dintre Ploiesti, Buzãu si Focsani.
Patru firme de construcții concurează pentru realizarea segmentului de 26 de kilometri ce face parte din Autostrada Transilvaniei și leagă localitățile Suplacu de Barcău și Chiribiș, din județul Bihor! Reprezentanții...
Probleme grave, la construcția lotului 2 al autostrăzii Sebeș – Turda! Construcția întâmpină piedici din cauza infiltrațiilor de apă. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că lucrarea...
Greu cu lucrările de infrastructură rutieră, în România! Anunțul aparent optimist al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, privind un proiect de mare interes, ascunde o capcană a timpului.
Nouă kilometri de autostradă de pe tronsonul Nădlac - Sibiu s-au coagulat în buturuga mică menită să răstoarne pe termen lung carul mare al planului de a avea o șosea de mare viteză de la intrarea în țară...
Metroul până la Aeroportul Otopeni, un proiect ambițios, înăbușit încă din fașă! Documentația pentru organizarea licitației privind execuția magistralei de metrou Băneasa - Aeroportul Otopeni a fost respinsă...
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019