Premierul Marcel Ciolacu susține că vor exista bani pentru infrastructură. El a vizitat șantierul obiectivului de investiții Autostrada Sibiu-Pitești, Secțiunea 4. Potrivit șefului Executivului, anumite persoane sunt supărate pentru că direcționează în primul rând banii spre investiții și cele mai mari sume către Ministerul Transporturilor. El a mai spus că tronsoanele de la Pitești la Sibiu care sunt în lucru au fost ocolite de toți miniștrii Transporturilor de peste 30 de ani și a menționat că Sorin Grindeanu este primul ministru care închide tronsonul de la Nădlac până la Constanța și de la Moldova până în Constanța.
MARCEL CIOLACU, premierul României
”Este evident că deja constructorul este în avans cu lucrările. Sunt ferm convins că dacă am fi fost în Schengen ar fi fost și mai în avans și lucrurile ar fi mers mult mai ușor. În acest moment, România are un deficit de 56 de miliarde și cheltuieli pe investiții de 57 de miliarde. Este pentru prima oară în istoria României când s-a creat acest echilibru între deficit și investiții. Nu va exista să nu avem bani pentru infrastructură, nimeni nu a pus la socoteală acum 6 luni sau 8 luni faptul că România este la sfârșitul unui exercițiu financiar și în primul și în primul rând trebuiau să se gândească că trebuie să venim cu cofinanțările, astfel încât acești bani să nu-i pierdem.”
De asemenea, constructorii au fost lăudați și de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru avansul de pe lotul 5, Pitești-Curtea de Argeș, pe care se va circula parțial de anul viitor. Ministrul Transporturilor a subliniat faptul că, deși lotul 4 de pe Autostrada Sibiu – Pitești are termen de finalizare pentru 2027, se așteaptă ca lucrările să fie finalizate mai devreme, punctând gradul de complexitate al construcțiilor prevăzute pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești. Lotul 4 de pe Autostrada Sibiu – Pitești se întinde între Tigveni și Curtea de Argeș și are o lungime de 9,86 km. Vor fi realizate 12 poduri și pasaje, dar și un tunel de 1.350 de metri.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019