Reluat după o pauză de 20 de ani, Raliul Deltei s-a terminat după un scenariu halucinant. Francois Delecour a dominat categoria prima etapă de macadam a sezonului, însă a pierdut victoria la masa verde. De 1 iunie, mecanicii săi au dat în mintea copiilor. După festivitatea de premiere, francezii au demontat camerele video de pe masină înainte ca regulamentul să permită asta, iar campionul national a fost exclus.
Cel mai rapid pilot român a fost Bogdan Marisca. Clujeanul l-a secondat în clasament pe ungurul Gergo Szabo, campionul României din 2009 si 2010. Victoria la echipe a revenit celor de la Napoca Rally Academy.
Desi ocupă locul 3 la general si a micsorat considerabil ecartul de puncte fată de Delecour după Raliul Deltei, Marisca recunoaste cu umor că valoarea fostului vicecampion mondial le permite românilor să lupte doar pentru locul secund.
Raliul Deltei a bifat si un nou record de precocitate în competitia internă. La doar 18 ani si 10 luni, Simone Tempestini a câstigat prima probă specială din carieră. În fata unui public numeros si a tatălui său Marco, juniorul s-a impus pe ultima superspecială din centrul orasului Tulcea.
Peste trei săptămâni, la Cluj, are loc la Transilvania Rally. Pentru Marisca va fi pentru al doilea an la rând în care se va afla într-o dublă postură: pilot si organizator al evenimentului. În 2012 această ipostază i-a purtat noroc si a ocupat locul doi.
Sibiu Rally Show a tras cortina in weekend peste sezonul de raliuri. Finala competitiei a fost o afacere de familie. Veteranul Marco Tempestini l-a invins chiar pe fiul său Simone la primul lor duel din carieră la slalom paralel.
Pilotii Napoca Rally Academy au facut spectacol la Sibiu Rally Show, versiunea romaneasca a celebrei Cursa Campionilor. La doar 19 ani, Simone Tempestini a stabilit cel mai rapid tur al circuitului. Campionul de junior al Romaniei a pierdut insa cu 1-2 finala cu tatăl său. La final, cei doi s-au felicitat apoi reciproc. Seniorul i-a aplicat insa in gluma si o palma pentru tupeul de a-l invinge intr-una din probe.
Raliul Iasiului, penultima etapa a sezonului, a transat definitiv lupta pentru locurile fruntase. Ungurul David Botka a obtinut la 29 de ani prima lui victorie pe taram romanesc. Pilotul originar din Budapesta si-a asigurat astfel locul 2 in clasamentul general dupa francezul Francois Delecour cu o etapa inainte de finalul sezonului.
Angela Moroșanu, cea mai valoroasă sprinteră româncă a ultimilor ani, a fost copilot de ocazie la Raliul Iașiului Dunlop pentru fostul campion național Bogdan Marișca.
Originară din Iași, frumoasa atletă este o mare amatoare de sporturi extreme. Anul acesta, Moroșanu a vrut sa testeze o mașina de raliuri la Shanghai, oraș unde a obținut un fabulos loc 2 în etapa de Diamond League. A ratat însă atunci șansa din cauza programului aglomerat.
Fostul campion national Bogdan Marișca i-a îndeplinit însă dorința la Raliul Iașiului, penultima etapa a sezonului intern.
Penultima etapa a campionatului national de raliuri debuteaza vineri la Iasi. 36 de echipaje, 130 kilometri de probe speciale spectaculoase pe macadam si cele mai tari masini din tara. Acesta este meniul cu care organizatorii spera sa atraga iubitorii de motorsport.
Premiera in motorsportul autohton. Gratie punctelor obtinute in acest weekend in Raliul Craoatiei, Napoca Rally Academy a devenit echipa romaneasca care castiga titlul european in ERC Production Cup. Echipajele Marco Tempestini/Lucio Baggio si Simone Tempestini/Dorin Pulpea au facut o cursa strategica si au ajuns in siguranta la finalul etapei a zecea din Campionatul European. Experimentatul Marco Tempestini a terminat pe locul 15 la general si a fost urmat in clasament la 32 de secunde chiar de fiul sau Simone in varsta de doar 19 ani. Gruparea clujeana a ajuns la 256 de puncte, cu doua etape inainte de finalul sezonului. Napoca Rally Academy nu mai poate fi depasita astfel in clasament de echipa Renault Sport.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019