Super bolizi, vreme capricioasa, public fanatic si dueluri aprige la varful clasamentului. Aceasta a fost reteta de succes a Raliului Timisului, a doua etapa a sezonului intern. Iubitorii de motorsport din Banat au avut parte de un show de calitate in weekend. Cei mai buni piloti de raliu si-au aratat maiestria pe probele speciale din Lugoj, Timisoara si imprejurimi.
Francois Delecour a demonstrat incaodata ca este cu o clasa peste toti pilotii romani. Vicecampion mondial in 1993, francezul a bifat a doua victorie a sezonului, din tot atatea posibile. Singurul care i-a amenintat suprematia in Banat a fost experimentatul Bogdan Marisca. Campionul national din 2005 a trecut linia de finis cu doar 12 secunde intarziere, desi masina sa Mitsubishi Lancer Evo 9 este inferioara multor adversari.
Sincron Bogdan Marisca, pilot raliuri
Batalia pentru puncte a avut pe alocuri accente dramatice. Marco Tempestini si Dan Gîrtofan au terminat la egalitate perfecta duelul pentru locul 4. Italianul a fost declarat castigator doar pentru ca s-a impus pe prima proba speciala de la Timis Rally.
La finalul lunii mai are loc Raliul Deltei, prima etapa de macadam a sezonului. Pana atunci, automobilismul romanesc va avea parte de o premiera absoluta. In perioada 25-27 aprilie, in Insule Azore, vom fi reprezentati de sase echipaje ale Napoca Rally Academy la o etapa de Campionat European. La doar 20 de ani, Florinel Tincescu se va duela cu cei mai buni piloti de pe Batranul Continent avand la dispozitie o Dacia Logan.
Sibiu Rally Show a tras cortina in weekend peste sezonul de raliuri. Finala competitiei a fost o afacere de familie. Veteranul Marco Tempestini l-a invins chiar pe fiul său Simone la primul lor duel din carieră la slalom paralel.
Pilotii Napoca Rally Academy au facut spectacol la Sibiu Rally Show, versiunea romaneasca a celebrei Cursa Campionilor. La doar 19 ani, Simone Tempestini a stabilit cel mai rapid tur al circuitului. Campionul de junior al Romaniei a pierdut insa cu 1-2 finala cu tatăl său. La final, cei doi s-au felicitat apoi reciproc. Seniorul i-a aplicat insa in gluma si o palma pentru tupeul de a-l invinge intr-una din probe.
Raliul Iasiului, penultima etapa a sezonului, a transat definitiv lupta pentru locurile fruntase. Ungurul David Botka a obtinut la 29 de ani prima lui victorie pe taram romanesc. Pilotul originar din Budapesta si-a asigurat astfel locul 2 in clasamentul general dupa francezul Francois Delecour cu o etapa inainte de finalul sezonului.
Angela Moroșanu, cea mai valoroasă sprinteră româncă a ultimilor ani, a fost copilot de ocazie la Raliul Iașiului Dunlop pentru fostul campion național Bogdan Marișca.
Originară din Iași, frumoasa atletă este o mare amatoare de sporturi extreme. Anul acesta, Moroșanu a vrut sa testeze o mașina de raliuri la Shanghai, oraș unde a obținut un fabulos loc 2 în etapa de Diamond League. A ratat însă atunci șansa din cauza programului aglomerat.
Fostul campion national Bogdan Marișca i-a îndeplinit însă dorința la Raliul Iașiului, penultima etapa a sezonului intern.
Penultima etapa a campionatului national de raliuri debuteaza vineri la Iasi. 36 de echipaje, 130 kilometri de probe speciale spectaculoase pe macadam si cele mai tari masini din tara. Acesta este meniul cu care organizatorii spera sa atraga iubitorii de motorsport.
Premiera in motorsportul autohton. Gratie punctelor obtinute in acest weekend in Raliul Craoatiei, Napoca Rally Academy a devenit echipa romaneasca care castiga titlul european in ERC Production Cup. Echipajele Marco Tempestini/Lucio Baggio si Simone Tempestini/Dorin Pulpea au facut o cursa strategica si au ajuns in siguranta la finalul etapei a zecea din Campionatul European. Experimentatul Marco Tempestini a terminat pe locul 15 la general si a fost urmat in clasament la 32 de secunde chiar de fiul sau Simone in varsta de doar 19 ani. Gruparea clujeana a ajuns la 256 de puncte, cu doua etape inainte de finalul sezonului. Napoca Rally Academy nu mai poate fi depasita astfel in clasament de echipa Renault Sport.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019