Ajuns la a patra ediție, Raliul Aradului va fi inclus anul acesta în evenimentele dedicate zilelor orașului. Competiția demarează vineri după-amiază cu superspeciala de 2,8 kilometri programată pe circuitul de karting din localitate. Piloții campioanei naționale Napoca Rally Academy declanșează atacul final cu trei etape înainte de finalul sezonului, iar toate cele șase echipaje se vor alinia la start. După un campionat foarte agitat și marcat de ghinioane, vicecampionul național Bogdan Marișca își joacă practic ultima șansă la o clasare pe podium în ierarhia generală. Marișca și copilotul Sebastian Itu vor concura pe aceași mașină cu care terminau pe locul secund anul trecut, un Mitsubishi Lancer Evo9 de clasa 3.
SINCRON: Bogdan Marișca, pilot Napoca Rally Academy
TC IN 00:00:17 – TC OUT 00:00:40
Lupta pentru locurile fruntașe va fi mai aprigă ca niciodată. Cel puțin șase echipaje au anunțat deja ca obiectiv o clasare pe podium. Marișca îl va avea ca adversar în premieră în acest sezon și pe bunul său amic și coleg său Danny Ungur. Virtual campion la clasa 11, pilotul grupării clujene va participa și el la clasa 3 pe un Subaru Impreza.
SINCRON: Bogdan Marișca, pilot Napoca Rally Academy
TC IN 00:01:30 – TC OUT 00:01:54
Piloții vor avea de străbătut în total 10 probe speciale cu o lungime de 122 kilometri. Festivitatea de premiere va avea loc sâmbătă la miezul nopții chiar pe platoul din fața primăriei.
Sibiu Rally Show a tras cortina in weekend peste sezonul de raliuri. Finala competitiei a fost o afacere de familie. Veteranul Marco Tempestini l-a invins chiar pe fiul său Simone la primul lor duel din carieră la slalom paralel.
Pilotii Napoca Rally Academy au facut spectacol la Sibiu Rally Show, versiunea romaneasca a celebrei Cursa Campionilor. La doar 19 ani, Simone Tempestini a stabilit cel mai rapid tur al circuitului. Campionul de junior al Romaniei a pierdut insa cu 1-2 finala cu tatăl său. La final, cei doi s-au felicitat apoi reciproc. Seniorul i-a aplicat insa in gluma si o palma pentru tupeul de a-l invinge intr-una din probe.
Angela Moroșanu, cea mai valoroasă sprinteră româncă a ultimilor ani, a fost copilot de ocazie la Raliul Iașiului Dunlop pentru fostul campion național Bogdan Marișca.
Originară din Iași, frumoasa atletă este o mare amatoare de sporturi extreme. Anul acesta, Moroșanu a vrut sa testeze o mașina de raliuri la Shanghai, oraș unde a obținut un fabulos loc 2 în etapa de Diamond League. A ratat însă atunci șansa din cauza programului aglomerat.
Fostul campion national Bogdan Marișca i-a îndeplinit însă dorința la Raliul Iașiului, penultima etapa a sezonului intern.
Premiera in motorsportul autohton. Gratie punctelor obtinute in acest weekend in Raliul Craoatiei, Napoca Rally Academy a devenit echipa romaneasca care castiga titlul european in ERC Production Cup. Echipajele Marco Tempestini/Lucio Baggio si Simone Tempestini/Dorin Pulpea au facut o cursa strategica si au ajuns in siguranta la finalul etapei a zecea din Campionatul European. Experimentatul Marco Tempestini a terminat pe locul 15 la general si a fost urmat in clasament la 32 de secunde chiar de fiul sau Simone in varsta de doar 19 ani. Gruparea clujeana a ajuns la 256 de puncte, cu doua etape inainte de finalul sezonului. Napoca Rally Academy nu mai poate fi depasita astfel in clasament de echipa Renault Sport.
Etapa a saptea a campionatului national de raliuri a produs un duel spectaculos pentru prima pozitie. Aflat la volanul primului Ford Fiesta R5 din Romania, Marco Tempestini a fost la doar cateva secunde distanta sa intrerupa dominatia cvasitotala a francezului Francois Delecour in competitia interna.
Bazandu-se pe forta masinii sale de ultima generatie, pilotul Napoca Rally Academy a putut tine in premiera ritmul cu pilotul din Hexagon. Italianul a castigat trei probe speciale si a condus in clasament la jumatatea competitiei.
Experienta fostului vicecampion mondial si-a spus insa pe final cuvantul, iar Delecour si-a asigurat matematic al doilea titlu national consecutiv cu doua etape inainte de finalul sezonului.
Reluat după o pauză de 20 de ani, Raliul Deltei s-a terminat după un scenariu halucinant. Francois Delecour a dominat categoria prima etapă de macadam a sezonului, însă a pierdut victoria la masa verde. De 1 iunie, mecanicii săi au dat în mintea copiilor. După festivitatea de premiere, francezii au demontat camerele video de pe masină înainte ca regulamentul să permită asta, iar campionul national a fost exclus.
Curs valutar : Marți, 21 Mai. 2019